środa, 28 sierpnia 2019

10.08 - Warsztaty kosmetyczne i kolagrafia

10 sierpnia odbyły się warsztaty kosmetyczne i z kolagrafii. Baaardzo intensywny dzień, bardzo owocny, twórczy i mocno emocjonalny... 



Najpierw kosmetyki, naturalne, z najprostszych składników: siemię lniane, wosk pszczeli, skrobia ziemniaczana i całe mnóstwo ziół. Do tego dobroczynne oleje i nasze octy oraz maceraty wykonane na wcześniejszych zajęciach. Zrobiliśmy krem do skóry alergicznej, toniki do skóry, maseczki do ciała i włosów, dezodorant, żel do włosów, peeling i czekoladową pomadkę :) Chyba najlepsze w naszych kosmetykach było to, że były na tyle naturalne, że wszystkie można zjeść!



Czasami sytuacja wymagała przeniesienia się na podłogę. Niejedna kropla wosku wylądowała na posadzce, ale to nawet dobrze, Dom Muz zasłużył na gratisowe pastowanie! :) Sala przepełniona zapachami, słoiczki leczniczymi kosmetykami, głowy pomysłami... Dla mnie te warsztaty były bardzo pracowite, nabiegałyśmy się wokół stołu, pod nim, za nim... ale to był ten rodzaj zmęczenia, gdy jesteśmy szczęśliwi i spełnieni. Nie miałam pojęcia, że można mieć tyle śmiechu przy robieniu kosmetyków. Świetne uczestniczki z gigantycznym poczuciem humoru, oto cała ETNOspiżarnia!


Druga część zajęć to dokończenie prac z roślinnej kolagrafii. Ja niestety nie mogłam w nich uczestniczyć, jako gwarant udanych warsztatów musiały mi wystarczyć zdjęcia, opowieści kobietek i ich pomalowane koszulki a także pasma włosów :) Nie wiem jak Wy, ale ja się rozczuliłam jak tego słuchałam.


Możecie obejrzeć prace na spotkaniach promocyjnych w lokalnych bibliotekach - niebawem wstawimy ich listę. 

Uwieńczeniem dnia były zdjęcia portretowe. Nasza kochana fotografka Joanna Chmielewska zaproponowała indywidualne sesje w Muzeum Etnograficznym, im został poświęcony oddzielny post. Kończąc ten dzień czułam, że wydarzyło się tam bardzo wiele, nie napiszę Wam o tym na blogu, nie napiszę tego w publikacji, nie napiszę nawet w pamiętniku. Trzeba było tam być, otoczonym zewsząd kobiecością, radością, ciepłem... 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz